Den rådgivande löneavdelningen skapar mervärden!

21 september 2022

Vid varje tillfälle vi träffar, mailar, ringer eller har möte med någon i vår organisation skapar vi värde och upplevelse kring oss själva och vår avdelning.

De naturliga kontaktytorna mot löneavdelningen är:

  • När vi är mottagare av löneunderlag inför en löneutbetalning.
  • När vi har uppföljningsfrågor kring underlaget.
  • När vi supporterar och servar de anställda och cheferna med svar kring utbetalningen.
  • När vi distribuerar och skickar underlag från lönesystemet efter en löneutbetalning.

De löneavdelningar som lyckas bäst är de som också lyckas bli rådgivare ut mot organisationen. Som guidar, vägleder och stöttar sin organisation i sitt faktiska arbete.

Att bara vara en administratör räcker inte idag.

Det är stor skillnad på när lön är en administrativ funktion jämfört med när lön är en rådgivande funktion. Som administrativ löser man bara ett problem. Att de anställdas löner ska vara rätta och utbetalas i rätt tid. Tyvärr ofta till en så låg kostnad som möjligt.

Den rådgivande löneavdeningen skapar mervärde.

Som rådgivande löneavdelning bidrar man mycket för att chefernas möjligheter till att göra sitt jobb bättre, blir större. Man förklarar vad som påverkar kostnader upp och ner. Förklarar utfallet och eventuellt vad de behöver göra för att få bättre styrning och kostnadskontroll. Cheferna kommer uppleva mervärde genom löneavdelningens rådgivning.

Detta genom att koppla handling till resultat och utfall som gör företaget bättre.

Spana in det senaste för lön.

Som lön aldrig varit.

Är du redo för att få en samlad och greppbar lönehantering?

Kontakta oss och börja redan idag.

Built in Sweden with ♥ for payroll.

Copyright © Intly 2020-2025.

Built in Sweden with ♥ for payroll.

Copyright © Intly 2020-2025.